Hoppa till innehållet

Ni hjälper oss utbilda framtidens mästare APL för handledare

På den här sidan har vi samlat information för dig som handledare. Här kan du hitta bra länkar, guider, elevkompendier och bedömningsformulär.

Lärare på IHR hjälper elev i köket.

Information Inför APL

Vi vill först och främst ge ett stort tack för att ni tar emot våra elever för APL! Ni är så viktiga för oss då ni kommer kunna erbjuda värdefulla erfarenheter och upplevelser på er praktikplats.

Som handledare rekommenderar vi att du förbereder dig genom att läsa igenom vår egna handledarguide innan ni tar emot eleverna. Den finner du i en pdf-fil nedan. På Skolverkets sida kan du också läsa mer om bland annat arbetsmiljö vid APL.

Två händer skummar mjölk i en mjölkkanna genom att använda ångröret på en espressomaskin.

Elevkompendium

Ni kan också skriva ut elevkompendiet med plats för elevens kontaktuppgifter.

Vid avslutad APL-period

Vid avslutad APL-period ska ni fylla i bedömningsformuläret här nedan för respektive årskurs. Ni klickar på länken, laddar ner och fyller i, gärna tillsammans med eleven.

Frågor eller funderingar?

Har du frågor är du välkommen att kontakta APL-ansvarig.