Hoppa till innehållet

Stockholm Om gymnasie­valet

Du som bor i Stockholms län och vill söka in till Internationella Hotell- och Restaurangskolan gör det via gymnasieantagningen Storstockholm. Du som bor utanför länet gör din ansökan via gymnasieantagningen i din hemkommun.

Två elever i bageriet på gymnasiet.

Gymnasievalet steg för steg

Vi har satt ihop en ungefärlig tidslinje med viktiga delar av processen som kan vara bra att hålla koll på. Mer information hittar du på din hemkommuns gymnasieantagning.

Lösenord skickas hem till dig

Du får ett brev med inloggningsuppgifter till gymnasieantagningen hemskickat i brevlådan.

Ansökan öppnar

Det är dags för dig att välja gymnasium. Viktiga datum för Stockholms län hittar du här.

Rangordna dina val

Du har möjlighet att rangordna de program du har sökt.

Omvalsperiod

Omvalsperioden börjar och du kan ändra din ansökan eller göra en helt ny.

Upplev IHR Besök oss

Det bästa sättet att avgöra om IHR är någonting för dig är att komma och besöka oss på plats. Se våra lokaler, prata med elever och lärare och ställ alla dina frågor på Öppet hus!

Elev håller i två tallrikar med mat och är påväg ut ur köket.

Gymnasie­antagningen

Du som bor i Stockholms län söker in till gymnasiet via Gymnasieantagningen Storstockholm. På gymnasieantagningen finner du även information om viktiga datum, antagningsstatistik, information om lediga platser vid sen anmälan m.m.